Nyomtatványok

Elektronikus ügyintézés


Intézze önkormányzati ügyeit elektronikusan!

Kényelmes és gyors megoldás nyújt a bárhonnan elérhető Önkormányzati Hivatali Portál

Házasságkötés, gyermekszületés, építkezés, autóvásárlás, vállalkozásindítás, mind-mind fontos és örömteli, ugyanakkor kétségtelenül hivatalos ügyintézéssel is járó események. Januártól már minden magyarországi településen, így nálunk is elérhető az Önkormányzati Hivatali Portál szolgáltatás, amelyen keresztül online, akár a saját nappalinkból is kényelmesen és gyorsan intézhetők az önkormányzati hivatali ügyek a hét minden napján. Így életünk kisebb-nagyobb eseményei és azok adminisztrációs feladatai is sokkal könnyebbé válnak.

Évente számos hivatalos ügyben keressük fel a helyi önkormányzatot, a hivatali látogatások száma pedig tovább nő életünk nagy pillanatainál. Anyakönyvi kivonat kiállítása, gépjármű- és építményadó bejelentés, szociális támogatási kérelem benyújtása, szálláshely nyilvántartásba vétel, iparűzési adó bevallás és még sorolhatnánk azon tevékenységeket, melyek általánosan a személyes ügyintézések közé tartoznak és automatikusan a hosszú sorban állás jut róla eszünkbe. Ez a kép azonban 2019-től teljesen megváltozik, mert az Önkormányzati Hivatali Portálon keresztül már egyre több ügyet elektronikusan is intézhetünk, amikor időnk engedi, akár a vasárnapi ebéd után is.

Az e-ügyintézés országosan egységes ügymenetet biztosít és ahogy a személyes ügyfélfogadásnál megszokhattuk, úgy a digitális térben is végig vezet minket a jól ismert folyamatokon. Első lépésben saját magunk beazonosítása történik, majd a lakossági és vállalkozási ügyintézés kiválasztása, ezt követően pedig a szükséges adatok megadása. Mindezt a legnagyobb biztonság mellett, gyorsabban, átláthatóbban és papírmentesen, vagyis környezetkímélőbb módon tehetjük, mint korábban.

Az Önkormányzati Hivatali Portálon keresztül bejelentkezett felhasználók számos helyi lakossági, ipari, kereskedelmi, szociális vagy adóügyet indíthatnak, az online űrlappal nem rendelkező ügyek esetén pedig az e-Papír szolgáltatást lehet igénybe venni.

Az e-ügyintézést választókat a belépést követően azonosítja a rendszer és az űrlapok általános adatai automatikusan kitöltésre kerülnek, rövidítve így a ráfordított időt. A felhasználók bármikor nyomon követhetik az általuk elektronikusan indított helyi önkormányzati ügyeket, így pár kattintás után megismerhetik a folyamatok aktuális állapotát és megnyithatják a lementett űrlapokat.

A gyorsabb ügyintézést támogatja, hogy a lakosság mellett a vállalkozások is kényelmesen teljesíthetik adóbevallással kapcsolatos ügyeiket és távolról is lekérhetik helyi adóegyenlegüket és aktuális folyamataik státuszát.

Az Önkormányzati Hivatali Portál a https://e-onkormanyzat.gov.hu weboldalon érhető el, melyet településünk weboldalán is megtalálnak.

Tisztelt Adózóink!

Törökbálint Város Önkormányzata 2019. március 1-én csatlakozott az ASP országos adórendszerhez, ebből eredően jelentősen megváltozott az adózók ügyindítása, egyenleg lekérdezése.

Az E-Önkormányzat Portál az önkormányzati ASP rendszerben az elektronikus önkormányzati ügyintézés helyszíne. A Portál az ASP Központot igénybe vevő önkormányzatok természetes személy és jogi személy ügyfelei számára lehetőséget biztosít az önkormányzat által választott szakrendszeri alkalmazásokhoz kialakított, elektronikusan elérhető szolgáltatások igénybevételére.


További önkormányzati ügyek elektronikus ügyintézéshez kattintson az alábbi linkre: www.epapir.gov.hu

Azon ügyfelek, akik nem kívánnak elektronikus ügyet indítani, ők is elkészíthetik ezen a felületen az adóbevallásaikat, adatbejelentéseiket, bejelentéseiket, kérelmeiket, majd kinyomtathatják azokat és személyesen, vagy postán juttathatják el az önkormányzati adóhatósághoz (beküldés nélküli ügyindítás).

A csatlakozást követően - az átállás megkönnyítése végett - még egy ideig elérhetőek voltak az „ÁNYK” típusú bevallási, adatbejelentési nyomtatványok, ám ezeket 2019. november 11-től megszüntettük. Elektronikus beküldésre csak az „iForm" típusú (bevallási, adatbejelentési, kérelem, stb.) nyomtatványok használhatók!

Törökbálint Város Önkormányzata
  • Cím: 2045 Törökbálint, Munkácsy M. u. 79.
  • Központi telefonszám: (23) 335-021
  • Ingyenesen hívható zöld szám: (80) 202-273
  • E-mail:

Ügyfélfogadási idő:

Hétfő:
13.00 - 17.30
Szerda:
08.00 - 12.00
13.00 - 16.30
Péntek:
08.00 - 12.00

Elérhetőségek:

irodavezető270
helyi iparűzési adó, talajterhelés 226
adó- és értékbizonyítvány, végrehajtás (magánszemélyek)227
építményadó, telekadó (magánszemélyek)258
gépjárműadó271
méltányosság, adók módjára behajtandó köztartozás, idegenforgalmi adó273
építményadó, telekadó (vállalkozások), végrehajtás (vállalkozások)274
adókönyvelés, átvezetések és visszautalások, adóigazolás283